Search term must have more than 2 characters.
This complete mechanical system transfers all three pedals movements to two or even one lever situated underneath the steering wheel. The lever on the right side controls clutch and brake. Moving the lever downwards we control clutch and pushing it towards dashboard we control brake independently on clutch position. With a lever on the left side we control accelerator, eventually the accelerator can be situated as a ring on the steering wheel. The accelerator is also possible to be on the right side as a motorcycle handle, so all three pedals are controlled with one lever.
Charakteristics
- mechanical control = reliability
- good price
- more possibilities of accelerator control
- more physically demanding
Other way how to control all three pedals is by MERO 2a with electronical clutch or electronical accelerator with electronical clutch.
Look at the gallery of cars equipped by MERO 1 hand control.
MERO 1 variants
MERO 1 - calssical layout
Accelerator lever on the left - moving it down you activate accelerator, cluth and brake bar on the right - moving it down you use clutch and in every position moving it foward you brake.
MERO 1 - Kupplung, Bremse, Gas auf einem Bedienungshebel rechts
Auf dem Brems- und Kupplungshebel befindet sich ebenfalls der Drehgriff, sämtliche Pedalbetätigung ist somit auf einem Hebel angebracht!
Wird oft durch einen weiteren Gashebel links ergänzt, ähnlich wie auf der Abbildung. Der Benutzer kann somit für verschiedene Betriebssituationen eine andere Gasbedienung wählen (z.B. beim Parken, Rückwärtsfahrt).
MERO 1 - mit elektronischem Gasring
Zur Gasbetätigung kann selbstverständlich ein elektronischer Ring auf dem Lenkrad eingesetzt werden. Der Ring kann als Druckring, Schiebering oberhalb oder unterhalb des Lenkrads ausgeführt sein.